جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 3 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۸:۴۷:۱۲

مجری فاز 12 پارس‌جنوبی خبر داد:
برداشت 7 میلیارد مترمکعبی گاز از فاز 12 پارس‌جنوبی

باشگاه خبری فراساحل: مجری فاز 12 پارس‌جنوبی از برداشت حدود 7 میلیارد مترمکعبی گاز از این فاز تاکنون و تزریق آن به شبکه سراسری گاز کشور خبر داد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی نفت ایران، رسول فلاح نژاد؛ مجری فاز 12 پارس‌جنوبی در نشست خبری که به مناسبت راه‌اندازی فاز 12 پارس‌جنوبی برگزار شد، با اشاره به اعداد و ارقام تولیدی از این فاز گفت: از این فاز تاکنون حدود 7 میلیارد مترمکعب گاز برداشت و به شبکه سراسری گاز کشور تزریق شده است. به گفته فلاح نژاد، از فاز 12 پارس‌جنوبی تا کنون حدود 10 میلیون تن میعانات گازی استخراج شده است که 9.3 آن صادر شده است. فلاح نژاد همچنین میزان گوگرد تولیدشده از این فاز را 2 هزار و 200 تن اعلام و تصریح کرد: ارسال گوگرد برای صادرات نیز آغاز شده است. وی تصریح کرد: تاکنون 34 حلقه چاه در فاز 12 حفاری و 31 حلقه تکمیل شده و از 29 حلقه چاه روزانه بیش از 50 میلیون مترمکعب گاز از دریا استخراج می‌شود.

کسب درآمد 1.6 میلیارد دلاری از فاز 12

فلاح نژاد همچنین میزان گاز تزریقی به شبکه سراسری را 66 میلیون مترمکعب عنوان و تصریح کرد: تاکنون از مجموع گاز و میعانات گازی تولید شده از این فاز درآمدی حدود 1.6 میلیارد دلار درآمد حاصل شده است. مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در پایان از تمامی دست‌اندرکاران طرح توسعه پروژه فاز 12 پارس‌جنوبی تقدیر و تصریح کرد: تمامی افراد با همدلی و یکپارچگی توانستند این دستاورد بزرگ را خلق کنند از این رو باید از خانواده این افراد که در شرایط سخت پشتیبان آنان بودند نیز تقدیر کرد.



  کد خبر : 556
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :